keskiviikkona, 20. tammikuuta 2021, klo 15.10

Kristityt vaikenevat uskontonsa kuoliaaksi

Pekka Reinikainen

Kristittyjen pitää lopettaa perääntyminen ja valloittaa johtoasema ajatusten areenalla!

Valtamedia on onnistunut tekemään kristityistä oppeihinsa tarrautuvia toisen luokan kansalaisia. Totuus on kuitenkin täysin päinvastainen ja on tullut aika sanoa se selkokielellä.

Paavali ei epäröinyt haastaa aikansa suuria filosofeja Areiopagilla. Hän oli muiden apostolien tavoin rakkaudellinen ja nöyrä, mutta ei arkaillut (Room.1:16, Ap.t.4:13,31). Apostolien perustamat seurakunnat käynnistivät länsimaista kulttuuria perinpohjaisesti mullistaneen muutoksen. Toki ylä- ja alamäkiä on ollut, mutta oppi on pysynyt ennallaan aivan meidän päiviimme asti. Ranskan vallankumous, Darwinin opit ja tieteisuskovaisuus eivät sitä tuhonneet.

Nyt akateeminen maailma on ryhtynyt kuorossa väheksymään kristittyjä, jotka pitävät Raamattua ohjenuorana, korostavat ristiä ja sovitustyötä, evankeliumin esillä pitämistä ja levittämistä, henkilökohtaista kääntymystä ja ”uudelleen syntymistä”. Tässä ei ole mitään uutta, sillä samoin tekivät stoalaiset ja epikurolaiset Paavalin päivinä. Raamattu on tähän asti toiminut alasimena, joka on kestänyt vieraiden vasaroiden iskut.

Nykyeliitti on työntänyt uskovat sivuraiteelle

Akateemisen eliitin taitava taktiikka on leimata kristityt tieteen vastustajiksi. Heidän ”psykoanalyysinsä” luokittelee uskovat oudoksi joukoksi, joka ei mukaudu nykyisen maailmanajan tieteelliseen konsensukseen ja vallitsevaan poliittiseen ajatteluun.

Kristuksen seuraajien ei nyt pitäisi alistua,

koska he saavat vielä kertoa kantansa mielipiteiden markkinoilla. Tämä ei välttämättä jatku enää pitkään, koska uudestisyntyneet kristityt ovat kauhistus medialle ja maallistuneen kirkon eliitille. Pahimman ongelman muodostavat kuitenkin uskovat itse, koska heiltä puuttuu rohkeus osallistua keskusteluun ja paljastaa maallistuneen ajattelun harhapolkuja. Tämä on valitettavaa, koska kristityt ovat vahvoilla, sillä heillä on oikea selitys maailman ja elämän alkuperään. Ei ole mitään syytä arkailla, eikä ole mitään syytä antaa ateisteille ja maallistuneen kirkon johtajille mikrofonia. Ei pidä luovuttaa pakanalliselle medialle yksinoikeutta muokata keskustelua ja sanella puheenaiheita ynnä mielipiteitä. Uskovien pitää käynnistää vastahyökkäys, jos he haluavat säilyttää Raamatun arvovallan.

Pakanallinen media määrää puheenaiheet

Ilmastonmuutos on malliesimerkki. Siitä on lupa keskustella vain yhdestä ainoasta näkökulmasta. Normaalia puolesta ja vastaan -keskustelua ei sallita. Jos erehdyt laulamaan nuotin vierestä, sinut leimataan ”tieteen vastustajaksi”. Avainkysymys tässä keskustelussa ei ole ihmisen vaikutus, vaan ihmisen vaikutuksen suuruusluokka, sillä lämpötila on maapallolla vaihdellut rajusti. Siitä todistavat sekä jääkausi että dinosaurusten asuttama Antarktis ja rehevä Sahara pyramidien rakentamisen aikaan. ”Tieteellä” ei ole täysin tyydyttävää selitystä muinaisille ilmaston mullistuksille, mutta on ilmeistä, että kyseessä eivät olleet ihmisen aikaansaannokset.

Kaikki uskovat johonkin

Uusdarvinismin nimeen vannovilla on omat pyhät kirjoituksensa. Heidän maailmansa on kirjaimellisesti nyhjäisty tyhjästä. Olemattomuudesta tussahtanut vetykaasu tuotti heidän tarinassaan tähtien ytimissä kaikki alkuaineet ja alkuliemi aikaansai ajattelevan aineen. Heidän luomiskertomustaan vastustavia kristittyjä pilkataan ja syytetään uskomisesta Raamatun "ihmeisiin".

Kumman ihmeet ovat uskottavampia?

Kristittyjen pitää rohkeasti haastaa akateeminen eliitti ja sitä hännystelevät liberaaliteologit. Raamatun ilmoitus maailman alkuperästä sopii kemian ja fysiikan lakeihin sekä lämpöopin pääsääntöihin, akateeminen alkuperätarina sen sijaan on epätieteellinen. Akateeminen eliitti pitää rohkeasti haastaa, sillä heidän on selitettävä, elävien olentojen alkuperä. Olentojen, joiden solut voivat haistaa, maistaa, kuulla ja nähdä.

Akateeminen eliitti on pakotettava puolustusasemiin, eikä heille pidä antautua. Heidät voidaan voittaa vain heidän omilla aseillaan, koska tieteellisessä taistelussa väheksyminen, pilkkaaminen ja uhkailu eivät auta. Vain toistettavat tieteelliset tulokset ja luonnon perusvuorovaikutusten suorituskyky merkitsevät.

Energian ja aineen ominaisuudet osoittavat kiistattomasti, että Jumala on varannut itselleen yksinoikeuden luoda. Jobin kirjassa (38:33) Jumala toteaa viiltävän tyylikkäästi: ”Tunnetko taivaan lait? Sinäkö säädät, miten se maata hallitsee?” Akateeminen eliitti ei ymmärrä maailmankaikkeudesta tuon taivaallista, sillä 95 prosenttia sen aineesta ja energiasta on täysin tuntematonta.

Väite, jonka mukaan usko Jumalaan lopettaisi tieteellisen tutkimuksen on ontto, koska lähes kaikki tieteen uranuurtajat olivat tunnustavia kristittyjä.

Raamatun arvovaltaa kunnioittavissa protestanttisissa seurakunnissa

on yleensä järjestystä, hyvinvointia, koulutuksen arvostusta ja kriittinen ajattelu on siellä sallittua. Maallistuneissa seurakunnissa sen sijaan mukaudutaan valtamediaan, ja uskotaan sokeasti alkuräjähdykseen, alkuliemeen, apinaolioista polveutumiseen, sukupuolten moninaisuuteen jne. ja kriittinen ajattelu ateistisista dogmeista on ehdottomasti kielletty.

Raamattuun luottavilla kristityillä ei ole mikrofonia

Tätä vakavampi ongelma on kuitenkin rohkeuden puute, joka johtaa vaikenemiseen. Piispatkin heittivät pyyhkeen kehään 27.11.2019 julkaistussa kannanotossaan, missä he kumartavat alkuräjähdykselle, alkuliemelle ja apinaoliosta Aadamiksi -kehitykselle. Näin he luovuttivat areenan ja koko asevarikon ateisteille, jotka voivat määrätä puheenaiheet ja hallita keskustelua mielin määrin. Saarnaajat julistavat tyhjille seinille, sillä nuorisoa ei enää kiinnosta seurakunta, joka on luopunut uskosta omaan oppiinsa.

Euroopan neuvosto kannustaa kaikkia opinahjoja vastustamaan Raamatun mukaisen historian opettamista ja Euroopan unioni on kitkenyt peruskirjoistaan kaikki viittaukset kristinuskoon. Suomessa Raamattu on jo poliisitutkinnassa ja uskonnon sekä mielipiteen vapaus vaarassa. Twitter politikoi poistamalla toisinajattelijoiden tilejä. Pian evankeliointi onnistunee vain "apostolinkyydillä, uskosta uskoon".

Paavali toimi Kristuksen lähettiläänä (2.Kor.5:20)

Hän muutti maailman Areiopagilla ja muilla areenoilla. Hän ei pelännyt, koska tiesi mihin uskoi (2.Tim.1:12; 3:14). Meidän tehtävämme on ”hajottaa maahan järjen päätelmät ja kaikki varustukset, jotka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan” (2.Kor.10:4-5). Meidän ei pidä pelätä tieteellistä tutkimusta, koska se on voimallinen evankelioinnin työkalu. Se ei ole uhka kristinuskolle vaan musertaa ateismin ja hedelmättömän liberaaliteologian, joka tuhosi myös Karl Marxin uskon. Tieteisuskovaiset ateistit ovat aikamme todellisia fundamentalisteja. On tullut aika todeta se ääneen.

NÄENNÄISTIEDETTÄ TELEVISIOSSA

TV1 Ykkösaamussa haastateltiin 16.1 virologian professoria koronatilanteesta. Täyttä asiaa tulikin, kunnes siirryttiin evoluutio-osioon. Saimme kuulla, että alkuliemessä oli aluksi viruksia. Näennäistiede meni täydestä kuin väärä raha. Virukset eivät nimittäin voi lisääntyä ilman solujen apua! Evolutionistit eivät pysty kertomaan virusten alkuperää.

Saimme myös kuulla, miksi viruksia on olemassa? Voimme kiittää olemassaolostamme viruksia, jotka 100 miljoonaa vuotta sitten osallistuivat nisäkkäiden evoluutioon!

Maailmassa on viruksia, koska ne mahdollistavat elämän. Ilman viruksia bakteerien hallitsematon temmeltäminen tuhoaisi luonnon tasapainon. Maapallo on bakteerien planeetta. Niitä on kaikkialla, kuumista lähteistä lumihankeen. Miksi tällaiset, nopeasti jakautumalla lisääntyvät ympäristöjen valtaajat olisivat saaneet päähänsä kehittyä appelsiineiksi, norsuiksi ja ihmisiksi - siihen ei ole mitään uskottavaa selitystä.

Televisiossa pahaa aavistamattomille kuulijoille tarjoiltu aamupala osoittaa, kuinka evoluution nimissä saa sommitella mitä tahansa satuja. Se ei tulisi kyseeseen millään kokeellisen tieteen alueella.

KAKSI ERILAISTA KIRKKOA

Iranin maanalaista kirkkoa käsittelevää dokumenttia katsoessani tajusin, että yltäkylläisyys ja huoleton lepo on hävittänyt Kristuksen kirkon Suomesta. Olemme siirtyneet Sodoman "Pridekirkkoon - Ylpeyskirkkoon". 

Jeesus sanoi, että Lootin päivät toistuvat ennen Hänen paluutaan: "Ihmiset syövät ja juovat, ostavat ja myyvät, istuttavat ja rakentavat - - mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki" (Luuk.17:28-29). Mikä oli Sodoman synti? "Ylpeys ja se, ettei hän tarttunut kurjan ja köyhän käteen, vaikka hänellä ja hänen tyttärillään oli yltäkyllin leipää ja rauhaisat olot. He ylpeilivät ja tekivät iljettäviä tekoja minun edessäni. Kun minä sen näin, minä pyyhkäisin heidät pois" (Hes.16:49-50). Lisää Sodomasta voi lukea 2.Piet.2:6 ja Juud.7-8.

Suomessa opiskellaan jopa 10 vuotta kirkon virkaan eli kertomaan ilosanomaa alkuräjähdyksestä, Darwinin opeista, samaa sukupuolta olevien vihkimisestä ja viisastelemaan Jeesuksen sanojen aitoudesta. Iranissa kokoonnutaan köyhissä kodeissa ja ollaan joka hetki hengenvaarassa. Tavoitteena on iankaikkinen elämä, ei "onnellinen" elämä tässä ja nyt. Rohkeat naiset vetävät Iranissa kokouksia aivan kuten Inkerinmaalla, aikana jolloin Neuvostoliiton salainen poliisi oli tappanut miespapit tai vienyt heidät vankileireille. Raamattua ei Iranissa kyseenalaisteta, sillä uskon tuhoavia teologisia tiedekuntia ei ole. Lampaat susien keskellä

KUINKA ATEISMI AMMUTAAN ALAS

Esitykseni hienosäädöstä

Pekka Reinikainen: Elämää varten luotu maailma

PUNAINEN MATTO PANDEMIALLE

Suomen naapurimaissa on kymmenkertainen määrä koronaa. Sen pääsyä maahamme ei rajoiteta millään tavoin. Laivalla tulee joka päivä yli 5 000 potentiaalista levittäjää, joista testataan vain 10%. Länsirajan yli tulvii moninkertainen määrä. Olemme pian keskellä yleiseurooppalaista katastrofia. Vähin mitä vastuussa olevat voisivat tehdä, olisi jakaa kaikille tulijoille ilmainen FFP2 maskipakkaus ja määrätä niille käyttöpakko sakon uhalla.



PEKKA REINIKAINEN, LL, tietokirjailijaPekka Reinikainen on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä ja toiminut käytännön lääkärinä yli 40 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Reinikainen on toiminut kolme kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Hän on myös Viron kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Hän on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan, 20 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston ja Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsenenä sekä kirkolliskokouksen jäsenenä 16 vuotta.


Tahdotko antaa palautetta blogista? Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen .
Blogien kirjoittajat vastaavat itse blogiensa sisällöstä. Blogitekstit ovat kirjoittajiensa mielipiteitä eivätkä välttämättä vastaa Luominen ry:n, yhdistyksen hallituksen tai hallituksen jäsenten näkemyksiä.