Kategoria

Yhdistyksen toiminta (6)

Yhdistyksemme toiminta perustuu lukuisiin vapaaehtoisiin. Tervetuloa mukaan!

Olemme julkaisemassa lehdestämme digitaalisen version, jota voi tilata helposti myös lahjaksi esimerkiksi omille tai tai sukulasiten (lasten)lapsille - tai muille digiorientoituneille lähimmäisille. Tiedotamme digilehdestä kuten muistakin tärkeistä asioista somekanavillamme sekä uutiskirjeessä. Tilaajamme saavat toukokuun numeron 53 mukana ohjeet tilauksen päivittämisestä digitilaukseksi.

Luominen.fi podcastit esittävät tutkimuksia ja tietoa jotka antavat Jumalalle kunnian, kumoavat evoluution ja antavat sinulle vastauksia uskosi vahvistukseksi ja puolustukseksi.

Allaolevan lomakkeen täyttämällä voit hakea yhdistyksemme jäsenyyttä.
Olethan tutustunut sääntöihimme ja "uskontunnustukseemme"?

Mikähän teitä motivoi? Amerikkalaiset kreationistit on ihan oikeudenkäynneissä onnistuttu osoittamaan valehtelijoiksi ja huijareiksi. Joko rahan havittelijoiksi tai uskonnollisen oikeiston valtaa pönkittäviksi kieroilijoiksi.
Mitä te täällä suomessa haluatte? Eikös sitäpaitsi valehtelu ole raamatussakin kielletty? Häiritseekö ajatus helvettiin joutumisesta?

Haluamme kertoa ihmisille totuuden biosfäärin synnystä ja muutoksesta.

USA:n väestöstä on eräiden tutkimusten mukaan jopa 90 prosenttia kreationisteja. Voisitko kertoa missä oikeudenkäynnissä lähes kaikki amerikkalaiset on osoitettu valehtelijoiksi ja huijareiksi, ja mihin vankilaan heidät on sijoitettu? Vai yleistätkö jonkin yksittäisen henkilön (Kent Hovindin?) saaman tuomion koskemaan lähes koko kansaa?

Onko teidän taholla harjoiteltu kriittistä artikkelin lukutaitoa. Tieteenharjoittajilta sellainen taito täytyy löytyä, sillä artikkeleissa esiintyvät tutkimustiedot voivat palvella rahoittajien intressejä eikä niillä välttämättä ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

Kiitos kysymyksestäsi,

kriittinen lukutaito on varsinkin nykyisessä informaatioyhteiskunnassa erittäin tarpeellinen kansalaistaito, jota itse kunkin kannattaa kaiken aikaa harjoitella. Varsinkin vähemmistönä olevien näkemysten kannattajille, kuten juuri meille kreationisteille, tällainen taito on elinehto. Niinpä harrastammekin kriittistä artikkeleiden lukua eli lähdekritiikkiä, kuten ehkä lukuisista evoluutiokriittisistä kannanotoistamme voi huomata.

Vähemmistöasema pakottaa kriittisyyteen myös suhteessa omalta kannalta mieluisiin väitettyihin tutkimustuloksiin: kun äänekkäitä vastustajia on paljon, mahdolliset huonosti perustellut kreationistiset väitteet hajoavat käsiin ja keskustelukokemus opettaa varomaan sellaisiin vetoamista.

Tahtoisin kuulla selityksenne sille, miksi jaksatte yhä edelleen esittää samoja, kyllästymiseen asti toistettuja, aina uudestaan ja uudestaan kumottuja väitteitä, joista isosta osasta on jopa tehty iso listaus ja debunkkaus otsikossa mainitsemallani sivustolla.

Mielestämme olisi kohtuullista tarkentaa noinkin hurjaa väittämää. Joka tapauksessa kysymyksessä esitettyyn listaukseen (ja muihin evolutionistien väittämiin) on vastineet (ks. Index_to_Creationist_Claims, Anticreation_response, true origin). Tilanne on siis päinvastoin kuin kysymyksessä väitetään.