tiistaina, 20. syyskuuta 2022, klo 16.42

Evoluutio ja uskomuslääkintä: Teams-luento Joensuussa 8.9.2022 1. osa

Pekka Reinikainen

Ihmiset ovat aina etsineet ikuista nuoruutta ja ikuista elämää

Kauneudenhoitotuotteita tuodaan Suomeen joka vuosi suuremmalla summalla kuin henkilöautoja. Rypyt eivät saa näkyä ja kehoja ”stailataan” plastiikkakirurgialla ja koristellaan tatuoinneilla. Luontaistuotteita ja ravintolisiä myydään miljoonilla, ihmedieettejä kokeillaan ja omavalmentajat menestyvät. Mielenterveyttä etsitään muun muassa mietiskelystä, mindfulnessista ja joogasta, jopa seurakunnissa. Helsinkiläinen pappi tehostaa sielunhoitoa tarot-korteilla.

Terveydenhuoltoon käytetään Suomessa vuosittain yli 20 miljardia euroa,

mutta tästä huolimatta sairastaminen vain lisääntyy ja hoitojonot pitenevät! Sairauksien hoito on myös yhä kalliimpaa, sillä uudet hoitomenetelmät ja lääkkeet ovat entistä kalliimpia. Terveydenhuolto on vakavassa kriisissä, koska henkilöstöä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi – tuhansia työntekijöitä puuttuu! Suomi muuttuu vauhdilla vanhainkodiksi, vieläpä Euroopan ennätysvauhtia – pian yli 80-vuotiaita on maassamme jo miljoona! Tämä katastrofi on suora seuraus vuoden 1970 aborttilaista, jonka seurauksena Suomesta puuttuu miljoona alle 50-vuotiasta ihmistä! Syntyvyys on puolittunut ja Suomen kansa kuihtuu vähitellen pois. ”Väestön ikääntyminen romahduttaa yhteiskuntajärjestelmämme”, otsikoi Helsingin Sanomat 13.7.2022 haastatellessaan brittiajattelija Aaron Bastania.

Toinen maatamme kohdannut katastrofi oli vuonna 1969 tehty alkoholipoliittinen ratkaisu, alkoholin myynnin siirtäminen yli 5 000:een lähimyymälään ja kioskiin, jonka seurauksena alkoholin kulutus nelinkertaistui ja nyt joka neljäs suomalainen aikuinen kärsii rasvamaksasta ja on vaarassa sairastua maksakirroosiin. Tämä on myös Euroopan ennätys! Rasvamaksa ja maksakirroosi olivat vielä 1960-luvulla hyvin harvinaisia tauteja Suomessa. Maksatautien hoito on kallista. Yksi maksansiirto maksaa jopa 200 000 euroa, mutta niitä voidaan tehdä korkeintaan 70 vuodessa, koska elimistä on pulaa. Terveydenhuoltojärjestelmämme kaatuu parhaillaan, eikä sitä pelasta enää mikään sote tai satojen miljoonien geenitutkimuslaitos. Tämä lisää mielenkiintoa ”vaihtoehtohoitoihin”!

Kaipuu kadotettuun paratiisiin on syvällä jokaisen ihmisen ytimessä

Meidät on luotu Jumalan kuviksi ja Jumala on pannut ikuisuuden ihmisten sydämiin, kuten Saarnaajan kirjassa todetaan (3:11). Kuoleman olemassaolo on ihmisiä askarruttavista arvoituksista suurin ja vanheneminen pelottaa monia. Paatuneimmatkin ihmiset kyllä aavistavat, että kuoleman jälkeen tapahtuu jotakin. Tätä pohtivat ateistitkin. Langenneilla ihmisillä on taipumus keksiä jumalattomia selityksiä ahdistusta lievittämään. 20 % suomalaisista on ratkaissut ongelman niin, että uskoo syntyvänsä takaisin tähän maailmaan eri muodossa – eläimenä tai jopa kasvina! Tämä liittyy nykyiseen idän uskontojen vyöryyn, joka tunkeutuu maahamme vaihtoehtohoitojen mukana.

Tämän maailman mysteereistä suurin on sairauksien ja kuoleman olemassaolo

Ovatko sairaudet ja kuolema evoluution aikaansaannoksia? Vai ovatko ne Luojan syytä eli epäonnistuiko Jumala luomistyössään? - - Luojan syytä ne eivät tietenkään voi olla, koska Raamatun mukaan ”Jumala on rakkaus” (1. Joh. 4:16). Hän on myös Kaikkivaltias (1. Moos. 17:1) joten Jumalan syyttäminen sairauksien ja kuoleman olemassaolosta on jumalanpilkkaa. Tästä syystä kaikenlainen, verisen ja julman evoluutiotaistelun ja luomiskertomuksen yhdistäminen eli ”Jumalan muka ohjaaman evoluution - apinaoliosta ihmiseksi - opettaminen” on jumalanpilkkaa. Tällainen tekopyhä ”teistiseksi evoluutioksi” kutsuttu näkemys on myös äärimmäisen epätieteellinen - - siitä huolimatta sitä opetetaan monissa seurakunnissa!

Sairaudet ja kuolema ovat Raamatun mukaan seurausta ihmisten tottelemattomuudesta

Tämä tosiasia voidaan helposti vahvistaa tieteellisesti, sillä ihmiskunnan alussa virheettömäksi luotuun perimään, on kertynyt syntiinlankeemuksen seurauksena, vähitellen sukupolvesta toiseen, jo yli miljoona perimän DNA:n vauriota ja niitä tulee jatkuvasti lisää kiihtyvällä nopeudella. Jumalan alun perin luoma perimä oli tietysti virheetön. Kuinka tämä voidaan tietää? – Nykyään tiedetään, että perimämme on ikään kuin neliulotteinen tietokone. Sattumanvaraiset virheet eivät paranna tietokoneohjelmia! Uusista tutkimustuloksista voi lukea lisätietoja kirjastani Kuusi päivää. Tämänhetkinen ihmiskunnan perimän virhekertymä eli peittyvien virheiden (mutaatioiden) määrä sopii tarkalleen Raamatussa ilmoitettuun maailman historian aikatauluun - se ei sen sijaan missään tapauksessa sovi ihmisen väitettyyn 0,3 vuosimiljoonan mittaiseen olemassaoloon. Kymmenet tuhannet ihmiskuntaa vaivaavat sairaudet johtuvat näistä mutaatioista ja uusia sairauksia ilmenee jatkuvasti kiihtyvällä nopeudella. Ihmiskunnan sukupuutto voi olla jo erittäin lähellä, ja sen estäminen on geenitekniikalla täysin mahdotonta!

MUTTA MIKÄ IHMINEN OIKEASTAAN ON – OLEMMEKO ELÄIMIÄ, KUTEN EVOLUTIONISTIT VÄITTÄVÄT?

Ensimmäisestä ihmisestä tuli elävä sielu, Ihmisen Pojasta tuli eläväksi tekevä henki (1. Kor. 15:45)

Luomisessa Jumala puhalsi muovaamansa ihmisen sieraimiin elämän hengen, ja näin ihmisestä tuli elävä sielu (1. Moos. 2:7). Tässä Raamattu ratkaisee suurimman ihmiskuntaa vaivaavan tieteellisen mysteerin eli kysymyksen tietoisuuden olemuksesta – emme suinkaan ole eläimiä, vaan olemme eläviä sieluja! Tietoisuudestahan ei nykytiede ymmärrä tuon taivaallista – se on tieteen suurimpia ratkaisemattomia arvoituksia, joka ei ratkea laboratoriokokeita tekemällä. Käytännössä kyllä jokainen ihminen, koulutuksesta riippumatta, ymmärtää varsin hyvin, että aine ei voi ajatella. Tietoisuus on jotakin aivan muuta kuin atomien ja molekyylien törmäilyä aivoissa.

Raamatun mukaan liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa

eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Henki on se, joka tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä, toteaa Ihmisen Poika, Jeesus. (Joh. 6:63). Kun Jeesus ilmestyi ylösnousemusruumiissaan lukittujen ovien takana piileskeleville opetuslapsilleen, Hän puhalsi heitä kohti ja sanoi heille: ”Ottakaa vastaan Pyhä Henki” (Joh. 20:22). Uskovilla on Pyhä Henki, sen ympärillämme olevat maailman ihmiset, elävät sielut kyllä aistivat ja se selittää, miksi meitä kohdellaan nuivasti, vihataan ja jopa vainotaan. On syytä iloita tästä etuoikeudesta olla pilkattu, sillä maailman viha ei niinkään kohdistu sinuun, vaan se kohdistuu sinussa olevaan Kristukseen (Kol. 1:27). Jos olet Kristuksen opetuslapsi, saat varmasti kokea maailman vihaa!

Ihminen ei voi palvella kahta herraa

sillä hän joko vihaa toista ja rakastaa toista” (Matt. 6:24). Elämme maailmassa, missä sielulliset ihmiset vihaavat Jeesusta. Jeesus sanoi: ”Joka vihaa minua, vihaa myös minun Isääni” (Joh. 15:23). Paatuneimmatkin tämän maailman ihmiset kyllä tietävät, varsinkin kriisiin joutuessaan, aivan hyvin, että on olemassa Jumala, mutta nykyään monet puivat hänelle nyrkkiä täysin tietoisina valinnastaan. Tämä on suorastaan pelottava tosiasia! Vielä muutama sukupolvi sitten Jumalaa kunnioitettiin, vaan ei enää! Jumalalle suorastaan raivotaan ja kritisoidaan häntä kovin ilmaisuin, esimerkkinä johtava ateisti Richard Dawkins ja vaikkapa erilaiset militantit sateenkaariyhteisöt, jotka samalla pyrkivät ovelasti, median suosiollisella avustuksella, muuttamaan kristillisten seurakuntien oppia ”Lootin päivien” (Luuk. 17:28) ideologiaansa sopivaksi. Nämä lammasten vaatteissa, kaiken suvaitsevasta ”rakkaudesta”, saarnaavat susilaumat vaikuttavat jo monissa seurakunnissakin! Tämä ei Raamattunsa tuntevaa uskovaa yllätä, sillä näin kirjoitukset toteutuvat silmiemme edessä, sillä Raamatun mukaan, vaikka vitsaukset kohtaavat kansoja, ihmiset eivät lakkaa palvomasta riivaajia ja epäjumalia, eivätkä tee parannusta murhistaan, eivätkä noituuksistaan, eivät haureudestaan eivätkä varkauksistaan (Ilm. 9:20-21). Ja 1.Timoteuksen kirjeessä todetaan 4:1, Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Tämä on nykytilanne; voimme nähdä kaikkialla ympärillämme, että jumalanpelko on kadonnut ja ihmiset pilkkaavat Jumalaa koko sydämestään ja syyttävät Jumalaa kohtalostaan ja sairauksistaan ja myös ”vääntävät kirjoituksia kieroon omaksi kadotuksekseen” (2. Piet.3:16). Juudaksen kirjeessä on viiltävän tarkka kuvaus ihmisestä. Juudaksen kirje kannattaa ehdottomasti lukea, se on erittäin ajankohtainen!

Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat”, totesi Jeesus (Luuk. 5:31)

Jeesus paransi paljon sairaita – miksi? Jeesus totesi: ”Isä asuu minussa ja teot ovat hänen tekojaan. Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Jos ette muuten usko, uskokaa edes tekojeni tähden” (Joh. 14:10-11). Sairauksien paraneminen ja kuolleiden herättäminen oli Kaikkivaltiaan teko. Jeesus todisti tällä tavoin, että Hän on Luoja! Unohdamme helposti, että olemme joka hetki – käytännössä joka sekunti - täysin riippuvaisia Jumalasta: ”Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme” toteaa Paavali (Ap.t 17:28). Kun katson ultraäänitutkimuksessa sydämen lyöntiä, ja tiedän jotakin sydämen taivaallisen tahdistimen toiminnasta, käsitän, kuinka lepattava liekki ihmiselämä on ja kuinka se voi sammua kuin raapaistu tulitikku tuulessa!

Ihminen siis etsii ”terveysparatiisia” omin avuin, ilman parannuksen teon tarvetta. Tämä selittää osaltaan ”vaihtoehtohoitojen” suosion, sillä niihin ei liity syntien tunnustamista ja anteeksipyyntöä Jeesukselta, jota olet vaivannut synneilläsi. Kaupan päälle saadaan kristinuskoa korvaava käsitys maailmasta.

Sielullinen ihminen epäilee Jumalan Sanassaan meille antamia elämänohjeita, aivan samoin kuin esivanhempamme Aadam ja Eeva tekivät, eli mikään langenneessa ihmisessä ei ole muuttunut. Perisynti on kammottavaa todellisuutta. Se ei todellakaan ole hävinnyt mihinkään ihmiskunnasta!

LANGENNUT MAAILMA ON VAARALLINEN PAIKKA, SILLÄ TÄÄLLÄ!

Emme taistele verta ja lihaa vastaan…

vaan henkivaltoja vastaan (Ef. 6:12). Raamatussa opetetaan, että meidän on ”vahvistuttava Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan” (Ef. 6:10). Moderni ihminen tietysti pilkkaa tätä ajatusta ja halveksii herruutta ja herjaa kirkkauden henkiolentoja. Nämä ihmiset ovat kahdesti kuolleita, todetaan Juudaksen kirjassa.

Tämän alustuksen jälkeen on ehkä helpompi ymmärtää, mistä vaihtoehtohoidoissa kysymys:

= Terveyttä ja kuolemattomuutta tavoitellaan millä tahansa keinolla, hinnasta piittaamatta ja Jumalasta välittämättä.

Seuraavassa osassa selvitän, kuinka "velhous" diagnosoidaan.



PEKKA REINIKAINEN, LL, tietokirjailijaPekka Reinikainen on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä ja toiminut käytännön lääkärinä yli 40 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Reinikainen on toiminut kolme kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Hän on myös Viron kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Hän on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan, 20 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston ja Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsenenä sekä kirkolliskokouksen jäsenenä 16 vuotta.


Tahdotko antaa palautetta blogista? Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen .
Blogien kirjoittajat vastaavat itse blogiensa sisällöstä. Blogitekstit ovat kirjoittajiensa mielipiteitä eivätkä välttämättä vastaa Luominen ry:n, yhdistyksen hallituksen tai hallituksen jäsenten näkemyksiä.