maanantaina, 30. lokakuuta 2023, klo 17.39

Vastaako Jumala rukouksiin tänä päivänä?

Pekka Reinikainen

Joskus tuntuu siltä, ettei vastaa tai joskus vastaus viipyy mielestämme liian kauan. Kun vastaus tulee, se ei aina ole sellainen, mitä haluamme. Tietääkö Jumala mikä on paras rukousvastaus? Aivan varmasti tietää, sillä Hän on kaikkitietävä.

Ajatellaanpa asiaa Jumalan kannalta

Ei ole helppoa ohjata ihmisiä Taivaan kotiin, sillä joskus olemme itsepäisempiä kuin muulit. Meille on annettu vapaa tahto ja voimme vapaasti tehdä valintoja, myös huonoja valintoja. Meitä ei ole luotu roboteiksi. Tämän vuoksi tässä langenneessa maailmassa on paljon ihmisten omien halujen aikaansaamaa pahaa. Toiveemme eivät myöskään aina ole oikeita iankaikkisuuttamme ajatellen ja Jumala haluaa varjella meitä tämän maailman ovelilta houkutuksilta. Sielunvihollinen kyllä tietää heikkoutemme ja tietää mistä narusta vetää, jotta saisi meidät poikkeamaan pois Jumalan suunnitelman mukaiselta tieltä. Tämän vuoksi tarvitsemme sekä paljon rukousta että seurakuntayhteyttä, uskovia ystäviä. Todelliset ystävät uskaltavat huomauttaa, jos olemme poikkeamassa iankaikkisuuden tieltä. Se on todellista rakkautta, vaikka se ei aina tunnukaan mukavalta.

Jumala todella toimii tänään aivan samoin kuin Jeesuksen aikana

Kun rukoilemme, on hyvä pohtia, ovatko rukouksemme Jumalan mielen mukaisia. Salomo ei rukoillut rahaa eikä valtaa vaan pyysi viisautta kansan palvelemiseen. On hyvä muistaa, että meidätkin on kutsuttu lähimmäisiä palvelemaan. Me kaikki myös vanhenemme, sairastamme ja kärsimme erilaisista vaivoista. Kuten olet ehkä huomannut, terveys ei lisäänny iän myötä. Tämä voi aiheuttaa katkeruutta Jumalaa kohtaan kun hän ei heti palauta meille parikymppisen kehoa. On kuitenkin hyvä muistaa, että kaikella on aikansa. Meidän iäkäs sydämemme ei ehkä kestäisi näin palautettua "nuoruuden intoa". On hyvä muistaa, että kuolinpäivämme on Jumalan määräämä ja elämä on yllättävän lyhyt. Sairaudet muistuttavat meitä siitä, mitä on edessä.

Mitä Raamattu sanoo tämän langenneen maailman ruumiista ja ylösnousemusruumiista, joka meitä odottaa iankaikkisuudessa?

Maallinen ruumis on

Kuoleva

Kuun kirkkaus

Heikko

Ajallinen

Sielullinen

Maasta

Taivaallinen ruumis on

Kuolematon

Auringon kirkkaus

Voimakas

Iankaikkinen

Hengellinen

Taivaasta

Eikö ole jännittävää, että meidät puetaan taivaalliseen ruumiiseen, jos vain pysymme uskossa Jeesukseen. Taivaalliseen ruumiiseen, joka on terve ja kuolematon. Ei tarvitse olla huolissaan, jos on unohtanut avaimen keittiön pöydälle, voi kävellä kotiin oven läpi, samoin kuin Jeesus teki ylösnoustuaan, tavatessaan lukkojen takana piileskelevät opetuslapsensa!

Välillä Jumala yllättää ja ilahduttaa ihmisiä ”luksus-rukousvastauksilla”

Luin äskettäin, mitä tohtori Raymond Damadian, magneettikuvauksen keksinyt tiedemies, kertoi uskoontulostaan. Hän toimi Harvardin yliopiston professorina, kun hänelle tuli ajatus tästä mullistavasta laitteesta. Koska hänelle vain naureskeltiin, hän päätti erota professorin tehtävistä ja perustaa oman yrityksen. Laitetta varten tarvittaisiin 50 km erikoiskaapelia, joka maksaisi 150 000 dollaria. Damadian laski rahansa, hänellä oli 15 000. Hän ei ollut uskova, mutta epätoivossaan putosi polvilleen ja rukoili ja sitten soitti Westinghouse –yhtiöön, joka valmistaa kaapelia. Sieltä vastattiin, että siirrymme käyttämään toisenlaista kaapelia ja meiltä jäi yli 50 km kaapelia, saatte sen alennettuun 15 000 dollarin hintaan! Kun Damadian kertoi tästä ”sattumasta” kasvatusvanhemmilleen, nämä suutahtivat ja sanoivat ettei se mikään sattuma ollut vaan he olivat rukoilleet Damadianin puolesta. Tämä johti Damadianin uskoon. Damadian uskoo, että Raamattu on kokonaan totta, myös sen luomiskertomus. Kun häntä arvosteltiin "vanhanaikaisesta uskosta" luomiskertomukseen, Damadian vastasi: ”Kun on kohdannut Kaikkivaltiaan, ei ole muita mahdollisuuksia kuin uskoa Hänen ilmoitukseensa”.



PEKKA REINIKAINEN, LL, tietokirjailijaPekka Reinikainen on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä ja toiminut käytännön lääkärinä yli 40 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Reinikainen on toiminut kolme kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Hän on myös Viron kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Hän on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan, 20 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston ja Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsenenä sekä kirkolliskokouksen jäsenenä 16 vuotta.


Tahdotko antaa palautetta blogista? Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen .
Blogien kirjoittajat vastaavat itse blogiensa sisällöstä. Blogitekstit ovat kirjoittajiensa mielipiteitä eivätkä välttämättä vastaa Luominen ry:n, yhdistyksen hallituksen tai hallituksen jäsenten näkemyksiä.