tiistaina, 30. marraskuuta 2021, klo 13.55

Kaataako kreationismi kirkon?

Pekka Reinikainen

Kumpi on pahempi - väärän opetuksen arvostelu vai väärä opetus?

Teistisillä evolutionisteilla on tapana toistella, että kreationistit kumoavat kritiikillään kirkon uskottavuuden. Heistä uskottavampaa on opettaa, että Kaikkivaltias kyhäsi kuvansa kokoon alkuräjähdyksen kaasuista käyttäen siihen 13,8 vuosimiljardia.

Mitä Raamatussa todetaan opetuksesta?

Kehotan teitä veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja viettelevät teitä pois siitä opista, jonka te olette saaneet. Karttakaa heitä. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa. Lipevillä sanoilla ja kauniilla puheella he pettävät vilpittömien sydämet." (Room.16:17). Kirkon kaatajia eivät Paavalin mukaan ole Jumalan sanan puolustajat, jotka arvostelevat väärää opetusta. Kirkon kaatajia ovat väärät opettajat, joiden hedelmänä nuoriso jättää seurakunnat sankoin joukoin. Tämä käy ilmi julkaisemastamme DVD lyhytelokuvasta Nuorisokato.

Paavali kehottaa karttamaan vääriä opettajia

Ei siis riitä, että tunnistamme heidät ja hylkäämme heidän opetuksensa, vaan heitä on kartettava! Paavali toteaa myös, että ”jos joku meistä – tai vaikka enkeli taivaasta – julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu” (Gal.1:8). Ilmestyskirjassa Jeesus varoitti vakavasti seurakuntia, jotka sietävät väärää opetusta (Ilm.2:14-16, 20-24). Pietari toteaa vääristä opettajista, ”moni lähtee seuraamaan heidän irstauksiaan, ja heidän takiaan totuuden tie tulee häväistyksi” (2.Piet.2:2). Tämä on kovaa puhetta, mutta erittäin ajankohtaista nykyisissä sateenkaariseurakunnissa, jotka sensuroivat synnin ja opettavat alkuräjähdystä ja uusdarvinismia.

Luominen on oleellinen osa evankeliumia

Hyvä sanoma rakentuu 1. Mooseksen kirjan yhdentoista alkuluvun perustalle. Lähes kaikki kristinopin perusteet juontuvat joko suoraan tai epäsuorasti näistä alkuluvuista. Kirjoitusten totuudellisuus ja erehtymättömyys, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen välttämättömyys, autuas toivo (Tit.2:13-14) ja kaiken ennalleen asettaminen riippuvat 1. Mooseksen kirjan alkuluvuista, monien muiden kristinuskon keskeisten oppien tavoin.

Ensimmäinen Mooseksen kirja kertoo uskon sankareista

Opeista tärkeimpiä on: ”Armosta te olette pelastettuja uskon kautta” (Ef.2:8). Paavali opetti Heprealaiskirjeen 11. luvussa uskon sankareista, jotka kaikki vanhurskautettiin uskonsa kautta; alkaen Aabelista, Hanokista ja Nooasta, joita kaikkia nykyseurakuntien liberaaliteologit pitävät myyttisinä hahmoina, joita todellisuudessa ei olisi edes ollut olemassa!

Oppi perisynnistä selvittää syyn, miksi meidän on kuoltava

Kuoleman todellisuus on käsitettävissä vain Raamatun alkuluvuissa annetun ilmoituksen perusteella. Emme voi pelastaa itseämme. Vain sukulunastaja (Ap.t.17:28) voi sen tehdä kuolemalla puolestamme. Kristinuskoa ei toisin sanoen voi olla olemassa, elleivät 1. Mooseksen kirjan alkuluvut ole totta. Jos niitä ei pidetä tosina, mistä luvusta alkaen Raamattu pitää paikkansa? Tilanne on sama, kuin paratiisissa, missä käärme petti Eevan utelemalla: ”Onko Jumala todella sanonut?” (1.Moos.3:1).

Ateistit ovat johdonmukaisia

Richard Bozarth on todennut: ”Jeesuksen elämä on merkityksellistä vain, jos Aadam oli todellinen henkilö, samoin kuin Eeva, jonka kanssa hän söi kiellettyä hedelmää. Kuka tarvitsee pelastumista, jos perisyntiä ei tapahtunut? Jos Aadam jälkeläisineen ei langennut syntiin, jonka palkkana oli kuolema, mikä tällöin on kristinuskon merkitys? Jos Jeesus ei ollut vapahtaja, joka kuoli syntiemme tähden, ja näinhän asia on evoluution näkökulmasta, kristinusko on tarpeeton”.

BioLogos, teistinen evoluutiojärjestö, mitätöi myös Raamatun

Tällaiset ”kristilliset” järjestöt ja teististä evoluutiota opettavat seurakunnat hylkäävät luomiskertomuksen. BioLogoksen entinen presidentti, Darrel Falk, toteaa: ”Nuoreen luomakuntaan uskovat pitävät Aadamia ja Eevaa historiallisina henkilöinä ja väittävät Jumalan luoneen maailman kuudessa vuorokaudessa alle 10 000 vuotta sitten. BioLogos on olemassa siksi, että syrjäytämme seurakunnista tämän näkemyksen. Eräs päätavoitteistamme on osoittaa, että tämä näkemys ei ole uskottava”.

Petos kirkossa?

Teistiset evolutionistit ovat hyvin järjestäytyneitä ja rahoitettuja. Niiden tavoite on edistää uusdarvinistisen evoluution opettamista kirkoissa ja seurakuntien opistoissa. Niiden vaikutusvalta seurakunnissa kasvaa jatkuvasti, ja nämä järjestöt luulevat tekevänsä tärkeää työtä kristinuskon pelastamiseksi. Totuus on kuitenkin päinvastainen, kuten Nuorisokato lyhytelokuvasta käy ilmi. Luottamus Raamattuun tuskin vahvistuu, jos opetetaan, että se ei ole totta. Jos syntiinlankeemusta ei ole tapahtunut, maailman ilmeiselle pahuudelle ei ole muuta selitystä kuin evoluutio tai sitten Jumala olisi syypää luomansa maailman pahuuteen.

Jeesus sanoi

Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte minuakin, sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te voisitte uskoa minun sanojani?” (Joh.5:46-47). Apostoli Paavali varoittaa vääristä opettajista, jotka nousevat kirkon sisältä: ”Teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka vääristelevät totuutta vetääkseen opetuslapset mukaansa” (Ap.t.20:29).

Tehtävämme on yhdessä vastustaa väärää opetusta

"Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus." (1.Kor.1:10).

LISÄTIETOJA: Is it ok to be a Christian and believe in evolution?

KORONA - MISSÄ MENNÄÄN?

Koronatilanne Suomessa on nyt pahempi kuin koskaan epidemian aikana

On surullista, että epidemiasta levitetään niin paljon disinformaatiota. Kyseessähän on vain yksi tulehdustauti satojen muiden joukossa, ei sen kummempaa, paitsi että se tappaa jopa 5% rokottamattomasta yli 70 vuotiaasta väestä. Disinformaation levittäjät tuottavat sadoille rokottamattomille kanssaihmisilleen kuoleman, joka olisi ollut helposti estettävissä. Lisäksi monet kuolevat sydän- ja syöpäleikkausjonoihin, koska korona on tukkinut teho-osastot ja heidän hoitonsa viivästyy. Jos Suomessa tapahtuisi nyt Myyrmäen pommi-iskun kaltainen suuronnettomuus, uhreja olisi hyvin vaikea hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla.

Ainoa keino saada epidemia hallintaan on rokote. Kolmas pistos antaa todella hyvän suojan. Toisaalta rokottamattoman riski joutua teho-osastolle on peräti 33-kertainen!

Tässä esitykseni rokotteesta. Sitä ei ole päivitetty, koska se on yhä täysin ajankohtainen: Koronapandemia osa 11: Koronarokote

Ja tuore kolumnini aiheesta: Pekka Reinikainen: Koronan neljäs aalto näköpiirissä

Puheet koronasalaliitoista ym. ovat tietysti täyttä puppua. Tosin epäillään, että Venäjän trollit ovat osittain disinformaatiokampanjan takana levittäessään epäluuloja läntisiä rokotteita kohtaan, saadakseen omat rokotteensa kaupaksi ja myös aiheuttaakseen kaaosta länsimaissa.

PÄIVI RÄSÄSEN TAPAUS TÄRKEÄ KOKO EU:LLE

Tammikuun 24. päivänä 2022 alkava oikeudenkäynti Päivi Räsästä vastaan on merkitykseltään erittäin suuri. Kyseessä on kristittyjen sananvapauden kohtalo EU:ssa. Koko maailman mielenkiinto kohdistuu tähän oikeudenkäyntiin, kuten oheisesta englanninkielisestä artikkelista käy ilmi.

Päiviä tukevat kaikki kristityt Suomen piispoja lukuun ottamatta

Vapaat suunnat Suomessa ovat ilmaisseet tukensa, jota on tullut myös kaikkialta maailmasta Venäjän ortodoksikirkko mukaan lukien. Suomessa sen sijaan Kirkkohallitus patistaa uskovia Pride-marssille, ja kun Päivi reagoi tähän, valtakunnansyyttäjä hyökkäsi hänen kimppuunsa.

Roomalaiskirjeen 1. luku on avainasemassa

Roomalaiskirje on Paavalin kirjeistä pisin ja siinä kerrotaan, mitä seuraa Jumalan hylkäämisestä ja ihmisen muuttamisesta eläimeksi, kuten kirkon opettama evoluutioteoria julistaa. Tässä Raamattu ennakoi uusdarvinismin tulon ja sen seuraukset: "He ovat muuttaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisen ihmisen, lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuvan kaltaiseksi. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydämensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa" (Room.1:24).

In case with global implications, Finland puts Christians on trial for their faith



PEKKA REINIKAINEN, LL, tietokirjailijaPekka Reinikainen on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä ja toiminut käytännön lääkärinä yli 40 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Reinikainen on toiminut kolme kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Hän on myös Viron kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Hän on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan, 20 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston ja Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsenenä sekä kirkolliskokouksen jäsenenä 16 vuotta.


Tahdotko antaa palautetta blogista? Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen .
Blogien kirjoittajat vastaavat itse blogiensa sisällöstä. Blogitekstit ovat kirjoittajiensa mielipiteitä eivätkä välttämättä vastaa Luominen ry:n, yhdistyksen hallituksen tai hallituksen jäsenten näkemyksiä.