tiistaina, 28. elokuuta 2018, klo 16.38

Raamatun ilmoituksen historiallisuus ja jumalanpilkka

Pekka Reinikainen

Luomakunnan ikä, evoluutiotarina ja jumalanpilkka liittyvät saumattomasti yhteen. Tämä voi kuulostaa röyhkeältä väitteeltä, mutta voit itse päätellä, onko se totta. 

Ihmisen pelastuminen on Jumalan kädessä. Meille ei ole annettu valtaa päättää pelastumisesta, emmekä voi tuomita, että darvinismiin uskominen on lavea tie, joka vie kadotukseen.

1700-luvun lopusta lähtien useimmat kirkot ja niiden julistajat ovat kääntyneet darvinisteiksi

He katsovat olevansa ”tieteellisiä” eivätkä kestä Raamatun historiallisuuteen luottaviin kohdistuvaa pilkkaa. He arvelevat, että usko vuosimiljooniin ja miljardeihin säilyttäisi kirkon uskottavuuden. Raamatun kertomusten historiallisuuteen uskovia sen sijaan pidetään ongelmana kirkolle. Heidän katsotaan estävän evankeliumin sanoman levittämistä, koska he uskovat ”vanhentuneeseen” maailmankuvaan, ja tällaiset "fundamentalistit" leimataan kirkon häpeäpilkuiksi. Kuitenkin, jos asiaa katsotaan Raamatun näkökulmasta, yhteys jumalanpilkan ja darvinismin, ja siitä johdetun ”teistisen evoluution” välillä käy ilmeiseksi.

Tämän päivän tiede vai Raamattu?

Historia on osoittanut, että tieteen tulkinnat muuttuvat jatkuvasti. Ne muuttuvat nykyään lisäksi kiihtyvällä nopeudella varsinkin ja erityisesti alkuperätieteen alueella. Tämän päivän ”totuudelle” nauretaan huomenna.

Tieteellinen tutkimus on tietenkin erittäin hyvä asia. Sen tuloksena meillä on tietokoneet, leikkausrobotit ja erinomaiset lääkkeet. Kaikki tietävät, että tiede on itsekorjaavaa ja hyvä niin. Alkuperätiede ei kuitenkaan ole laboratorioissa toistettavaa tiedettä vaan pelkää filosofiaa.

Kun sanotaan, että evoluutio on yhtä varma tieteellinen tosiasia kuin painovoima, menevät puurot ja vellit pahasti sekaisin. Fyysikot eivät nimittäin väitä, että painovoima on yhtä varma asia kuin evoluutio. Kun väitetään, että jokin tieteen tutkimustulos on ”totta”, väite lakkaa samalla sekunnilla olemasta tiedettä, sillä tieteessä täytyy aina antaa mahdollisuus osoittaa väite vääräksi, sillä muuten on kysymys uskonnosta.

On myös hyvä olla nöyrä, sillä kukaan ei esimerkiksi tiedä, mikä ”painovoima” pitää linnunrataamme koossa. Jumala kuittaa ihmisen järkeilyt ”pimeästä aineesta”: ”Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni? - - Missä olit silloin, kun minä maan perustin? - - Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan? Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa? Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee? (Job.38:2,31-33).

Raamatun ilmoittama historia ei muutu: Alussa Jumala loi taivaat ja maan

Teologit väärinkäyttävät alati muuttuvaa tiedettä, kun he tulkitsevat Raamattua sen valossa. Fossiilit ”eivät kerro”, että maaperä on miljardien vuosien ikäinen. Kuudessa päivässä kuusi tuhatta vuotta sitten tapahtunut luominen oli ihme, joka kuitenkaan ei ole ristiriidassa tieteen kanssa, sillä esimerkiksi timanttien sisältämä nuori hiili osoittaa niiden iäksi noin 6000 vuotta. Ihmisen perimän rappeutuminen kertoo, että olemme olleet täällä 6000 vuotta ja geologia vahvistaa vedenpaisumuksen tapahtuneen, kuten vaikkapa Kysymyksiä ja vastauksia luomisesta -kirjasta käy ilmi.

Raamatussa annettu tieto maailman historiasta ei ole vertauskuvallista tarinointia tai ”moraaliopetusta”, vaan ilmiselvästi totta. Myös Jeesus, joka loi kaiken, vahvisti tapahtumien historiallisuuden. Hän ei tietenkään ollut ”aikansa tietämätön lapsi”, vaan Jumala. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa (2.Kor.5:19).

Usko miljooniin vuosiin tekee Jeesuksesta valehtelijan

Tästä monet darvinistiset kristityt ”selviävät” väittämällä, että Jeesus olisi ”tyhjentänyt itsensä jumaluudesta”. Tämä on antroposofien ja teosofien oppia, josta kerron enemmän kirjassani Noituuden paluu lääketieteeseen. Tällaiset modernit julistajat edustavat uusgnostilaisuutta. Jeesus ei puhunut omiaan: Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. (Joh.14:10). Joka väittää, että Jeesus oli tietämätön tai peräti valehtelija, pilkkaa Jumalaa.

Raamatun ja tämänhetkisen ”alkuperätieteen” yhdistäminen on tuhon tie

On turha kuvitella, että totuutta vilpittömästi janoavat nuoret uskovat tekopyhiin kahdella sohvalla loikoileviin julistajiin. Jos he sen sijaan oivaltavat, että Raamattu on myös historiallisesti totta, he voivat luottaa Jeesuksen lupauksiin ikuisesta elämästä ja heidän sammuva uskonsa roihahtaa ilmiliekkiin. Ongelmana asiassa on, että tämän opettaminen on ankarasti kielletty kaikkialla, jopa useimmissa seurakunnissakin!

Jeesuksen puheiden pääasiallinen sisältö oli varoitus ikuisesta kadotuksesta, mutta tätä modernit, maailmaa mielistelevät julistajat eivät kerro, vaan lavertelevat vain kaikkinaisten rakkauden muotojen taivaskelpoisuudesta.

Jeesus tunsi ihmisen: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? (Joh.3:11-12).

Jeesuksen sanojen epäileminen on Jumalan ilmoituksen epäilemistä

Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolme erillistä persoonaa yhdessä jumalallisessa olemuksessa ovat yksi ainoa Jumala, joka on luonut taivaat ja maan. Isä ei ole kenestäkään syntynyt. Poika on syntynyt Isästä ja Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta, kiteyttää Luther. Jumalan Sanan epäileminen on Kaikkivaltiaan ja Kaikkitietävän pilkkaamista. Luomiskertomus, syntiinlankeemus ja vedenpaisumus eivät ole mitään vähäpätöisiä Raamatun sivujuonteita. Kysymys on maailmamme Luojan – Jeesuksen jumaluudesta. Jos Hän oli vain ”viisas nasaretilainen aikansa tietoon sidottu saarnamies”, kristinuskolla ei ole mitään ikuista merkitystä ja uskosi on turha. Luopumus Jumalan Sanasta on toteutunut nopeasti silmiemme edessä, mutta kehitys alkoi 1700-luvulla kiihtyi Darwinin Lajien synnyn julkaisemisen jälkeen.

Darwinin kirja tuhosi historiallisen kristinuskon

Kirkko pyristeli darvinismia vastaan vain muutamia vuosikymmeniä ja nykyään teologit ovat lähes yksimielisesti hylänneet luomisen, lankeemuksen ja vedenpaisumuksen historiallisuuden. Kristinusko tietysti tuhoutuu johdonmukaisen täydellisesti, kun oikeaoppisuus näissä uskonkohdissa kaatuu. Jo yhdenkin kohdan kaatuminen tuhoaa opin, josta ei ole enää jäljellä kuin savuavat rauniot. Useimmat ”konservatiiviset” ja ”puhdasoppisetkin” tutkijat sijoittavat Raamatun 11 alkulukua ”myyttisen esihistorian hämärään”. Tällöin Roomalaiskirjeen 5. luvun oleelliset jakeet 12-21 menettävät merkityksensä ja kristinusko kaatuu kuin keila. John R. Stephenson toteaa sattuvasti Eskatologia -kirjassa (Concordia 2018): ”Vallalla oleva teologia on alistuvasti luopunut uskontunnustuksen ensimmäisestä kohdasta darvinistisen kehitysopin hyväksi, teorian, jonka puolustajat ovat poikkeuksetta enemmän ideologisten kuin tieteellisten näkökohtien motivoimia - - Kun erityinen luominen hylätään ja historiallinen syntiinlankeemus käännetään ajattomaksi myytiksi, pahan ongelma siirtyy teologisen pohdiskelun keskukseen, Jumalan joutuessa ihmisen sijasta syytetyn penkille”.

Aikamme hengellinen elämä on tyhjiö,

jonka täyttävät kulutusvimma, hillitön moraalittomuus ja okkultismi. Akateemisista saarnastuoleista käydään sotaa Jeesusta vastaan. Puhdas evankeliumi on kadonnut ja kristityt johdatetaan epäilemään Raamattua. C.F.W Walther totesi, että "yhtä varmasti kuin Jumalan sana on totta, yhtä varmasti seisoo ennustettu hävityksen kauhistus nyt useimmissa kristillisen kirkon saarnatuoleissa ja alttareilla". (Licht des Lebens, Concordia publishing House, 1905).

LOOTIN PÄIVIEN SUOMESSA POLIISILLA 12000 UUTTA HÄLYTYSTEHTÄVÄÄ

Hallituksen päätös sallia kapakoissa ryyppääminen aamuviiteen asti on lisännyt poliisin hälytystehtäviä kahdellatoista tuhannella verrattuna edelliseen vuoteen. Vahvan 5,5% lonkeron myynti voi lähivuosina tuplata maksakirroosin määrän Suomessa, joka jo nyt johtaa EU:n maksakirroositilastoa. Tästä ei hallituksen lempilapsi SOTEkaan selviä.

HELSINGIN SANOMIEN TIEDEPALSTAN SEKOILU JATKUU

Palstalla käsitellään syöpää, joka lisääntyy huimaa vauhtia. Uutta on, että syöpää kiitetään siitä, että se on mahdollistanut evoluution! Tätä väärä väitettä perustellaan solujen jakautumisessa tapahtuvilla kopiointivirheillä. Solujemme nanokoneet kopioivat DNA -tiedostoja 750 emästä sekunnissa ja virheitä tulee tuhansittain aina kun solu jakautuu. Kirjoituksessa todetaan, että ”kopiointivirheet ovat syy siihen, että maapallolla on nykyisenlaista elämää. Yksisoluisista eliöistä alkaen kopioinnissa on tapahtunut virheitä, ja ne ovat antaneet eliöille uusia ominaisuuksia - - kopiointivirheiden ansiosta maapallon elämä on huikean monimuotoista ja pystyy mukautumaan muuttuviin olosuhteisiin”.

Virheet eivät tee bakteereista ihmisiä

Kopiointivirheidn avulla ei luoda uutta ja uljasta elämää, vaan ajaudutaan väistämättä sukupuuttoon kuten alan professori JC Sanford osoittaa kirjassaan Eliömaailma rappeutuu. Ihmiskuntakin voi olla sukupuutossa noin 6 sukupolven kuluttua toteaa asiantuntija, professori Michael Lynch. Lynch on ateisti. Helsingin Sanomien artikkelissa haastateltu suomalainen ”asiantuntija” sen sijaan väittää, että kopiointivirheet tekivät sattumalta syntyneestä bakteerinkaltaisesta alkusolusta nykyisen maailman eli esimerkiksi norsuja, kärpäsiä ja appelsiineja!

Samassa artikkelissa puhutaan laadunvalvontageeneistä, jotka korjaavat kopiointivirheitä. Artikkeli ei ole erityisen johdonmukainen, sillä miksi elimistö tekee kaikkensa korjatakseen nämä ”evoluutiota edistävät” virheet? Mistä oikein on kysymys, selviää artikkelistani: Nobel darvinismin nollaamisesta.

Samalla tiedepalstalla (20.8) ihmetellään myös rataseläintä, joka voi lisääntyä suvuttomasti ja sen väitetään tehneen niin peräti ”60 miljoonan vuoden ajan”. Kirjoittaja pitää tätä ”mystisenä”, sillä ”suvullista lisääntymistä tarvittaisiin edes välillä geenien sekoittamiseksi”. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, sillä yksisoluisetkin muuntelevat villisti. Kolibakteeripopulaatiollakin on pangenomissaan saman verran geenejä kuin ihmisellä. Tämä käy ilmi Evoluutio ja biologinen informaatio -kirjasta (datakirjatkustannus.fi). Suvuton lisääntyminen voittaa suvullisen 100-0. Akateemiset älyniekat eivät myöskään tiedä miten ja ennen kaikkea miksi suvullinen lisääntyminen olisi ”kehittynyt”. Naistenkin kannattaisi lisääntyä jakautumalla, sillä perinnöllisistä ongelmista yli 80% tulee miehiltä, jotka tuottavat yli 100 miljoonaa siittiötä vuorokaudessa!

Lehti jatkaa kulttuurisivuillaan

pitkällä artikkelilla (21.8) palkitusta lasten- ja nuortenkirjailija Magdalena Hain (salanimi) uudesta kirjasta, jossa noidat seikkailevat. ”Hän päätti lähestyä rakkautta heteronormatiivisuutta rikkovasta näkökulmasta. ’Minulle oli selvää, että en voi kirjoittaa kirjaa puhtaasti heteroista. Halusin käsitellä romantiikkaa ja erotiikkaa asiana, jolla ei ole kulttuurimme luomia raja-aitoja’, Hai sanoo. Teoksen fantasiamaailmassa noidat voivat ihastua toisiin noitiin, muihin taikaolentoihin tai ihmisiin näiden oletetusta sukupuolesta riippumatta. Toisin sanoen kirjan noidat ovat panseksuaalisia”.

Panseksuaalisuus määreenä eroaa biseksuaalisuudesta siten, että siinä missä biseksuaalisuus on kiinnittynyt käsitteenä kahteen sukupuoleen, panseksuaalisuus tunnistaa sukupuolten kirjon.

Hai ravistelee myös perheen käsitettä. ”Noitien asuttama Royaume on eräänlainen matriarkaatti, jossa noidat voivat lisääntyä ilman miehiä. Ihmissuhteet muodostuvat pitkälti sopimusten kautta. Biologisten suhteiden sijaan hahmot valitsevat oman perheensä ja muodostavat sisaruusverkostoja. ”Pyrin haastamaan perinteistä ydinperhekäsitystä fantasian keinoin, koska todellisuudessakin on olemassa paljon erilaisia perheitä ja tapoja muodostaa niitä.” Nimimerkin takana piileksivä palkittu (!) kirjailija Hai siis pyrkii edistämään noituutta, äärimmäistä seksuaalista sekoilua ja perhekäsityksen tuhoamista. Tällaista lasten- ja nuortenkirjaa HS ylistää peräti parin aukeaman verran! Tämä kertoo, missä ajassa elämme.

Edellisessä blogissani kerroin Yuval Noah Hararista,

vuonna 1918 perustetun kunnianarvoisan Hebrew University of Jerusalemin historian professorista, joka vertaa Raamattua valeuutisiin ja on kirjoittanut, myyntimenestykseen yltäneitä kirjoja, joissa ylistetään alkuliemestä Aadamiin -evoluutiota.

Miksi juutalainen historian professori kuittaa Tooran humpuukina? Tähän ei ole löydettävissä mitään järkisyitä ja on hämmästyttävää, että hän voi jatkaa professorina kunnianarvoisassa yliopistossa. Selitys tähän sekoiluun on lähemmässä tarkastelussa ilmeinen. Harari on meditoiva buddhisti. Tällä meditaatiolla etsitään ”selvyyttä olemassa olevan maailman todelliseen luonteeseen”. Harari kertoo, että buddhalainen meditaatio on muuttanut hänen elämänsä. Hän meditoi kaksi tuntia joka päivä ja on vetäytynyt 15 vuoden ajan vähintään 30 vuorokauden mittaiseen kokopäiväiseen meditaatioretriittiin ja toimii myös meditaatio-ohjaajana. Hän pitää meditaatiota tutkimusvälineenä (!) ja sanoo, ettei olisi pystynyt kirjoittamaan kirjojaan ilman meditaation antamia oivalluksia, keskittymistä ja rauhoittumista. Hän on vegaani ja hänet on vihitty siviiliseremoniassa toisen miehen kanssa Kanadan Torontossa. Ei ole yllätys, että Harari haluaa osoittaa elämäntyylinsä synniksi toteavan Tooran (3.Moos.18:22) epätodeksi. Ei ole myöskään yllätys, että maallistuneet ihmiset rakastavat hänen kirjojaan.

SANA-lehti sekoilee

Numerossa 34/2018 toimittaja JV kehottaa vaalimaan ”nuorten herkkyyttä”: ”Ole sukupuolisensitiivinen” ja siteeraa Kirkon kasvatus- ja perheasioiden johtaja JK:ta, joka sanailee: ”Kohtaa kukin ihminen omana itsenään, ei vain stereotyyppisenä sukupuolensa edustajana. Tutustu sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuuteen liittyvään tuoreeseen tietoon, joka auttaa kohtaamaan heitä, joille moninaisuus on omakohtaista - - Pinnallisen ihmiskuvan vastapainoksi kirkon kasvatustyö suosittelee sensitiivistä suhtautumista ihmisiin: hyväksyvää katsetta ja kosketusta, turvallista läheisyyttä, keskeneräisyyden ja epätäydellisyyden sallimista sekä luomistyön monimuotoisuuden juhlintaa”. Eli siitä vaan katselemaan ja koskettelemaan nuoria ja viittaamaan kintaalla Jeesuksen sanoille: ”Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'” (Matt.19:4).

Samassa lehdessä on artikkeli Kristuksen viimeinen kiusaus -elokuvan ohjaajasta, Martin Scorsesesta. The New York Timesin kriitikot valitsivat Kristuksen viimeisen kiusauksen vuonna 2004 yhdeksi kaikkien aikojen tuhannesta parhaasta elokuvasta maailmassa. Tämä ei yllätä, sillä elokuva edustaa demonista antikristillisyyttä. Toimittaja JV toteaa, että: ”Scorsese on ohjannut kaksi vakavaa kristinuskoa käsittelevää teosta”. KRS:n pääkallopaikan, Vivamon, syystarjonta sisältää hiljaisuutta, meditaatiota ja enneagrammia.

PAAVO HILTUSEN AJANKOHTAISIKSI OSOITTAUTUVIA VAROITUKSIA

Hovioikeudenneuvos Paavo Hiltunen ennakoi jo vuosikymmeniä sitten, mihin suuntaan Suomi on menossa.

Äärikarismaattisuus

Paavo Hiltunen Toronton luopiokirkko

Paavo Hiltunen Mitä Toronto ilmiö paljastaa

Katolilaisuus

Paavo Hiltunen Jeesus vai Maria

Okkultismi

Paavo Hiltunen - Mikä uususkonnoissa viehättää?

Antroposofia – miksi uskovan ei pidä laittaa lastaan Steiner -kouluun?

Paavo Hiltunen Steiner koulut Mitä Rudolf Steiner opetti

Lisätietoja näistä aiheista kirjoissa Vierasta tulta ja Noituuden paluu lääketieteeseen.

ON HERRA SUUR ENGLANNIKSI:  Amira Willighagen ~ How Great Thou Art



PEKKA REINIKAINEN, LL, tietokirjailijaPekka Reinikainen on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä ja toiminut käytännön lääkärinä yli 40 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Reinikainen on toiminut kolme kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Hän on myös Viron kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Hän on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan, 20 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston ja Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsenenä sekä kirkolliskokouksen jäsenenä 16 vuotta.


Tahdotko antaa palautetta blogista? Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen .
Blogien kirjoittajat vastaavat itse blogiensa sisällöstä. Blogitekstit ovat kirjoittajiensa mielipiteitä eivätkä välttämättä vastaa Luominen ry:n, yhdistyksen hallituksen tai hallituksen jäsenten näkemyksiä.